SuperCar Challenge
Katalog znalezionych frazOdchudzanie brzucha
System 3 i Eutechnyx ogłosili, że pracują nad SuperCar Challenge, który powstanie wyłącznie na PS3. Będzie on następcą tegorocznego Ferrari Challenge i ma zawierać 40 samochodów w tym m.in. Ferrari FXX & 430, McLaren F1 czy Lamborghini Murcielago a także posiadać bardziej wymagający tryb kariery. Wstępna data premiery gry to wiosna 2009.
System 3 and Eutechnyx have announced that they are developing 'SuperCar Challenge' exclusively for the PlayStation 3 and that it will hit in spring 2009. The game is a successor to this year's Ferrari Challenge and will feature 40 vehicles (including Ferrari FXX & 430, McLaren F1, Aston Martin DB9, Lamborghini Murcielago) and will also feature a more involved career mode. (...) Źródło: http://www.maxconsol...ws&newsid=34499
Pierwsze screen'y z gry: http://ps3.ign.com/d...bjects/14305554 ... 03675.html
Materiał wideo pokazujący obecnie dostępne w grze ujęcia kamer:
â SD: http://www.gametrail...ayer/45539.html
â HD: http://www.gametrail...8.html?type=flv
Co za ruch w temacie! No więc właśnie pokazał się zwiastun jednej z najbardziej oczekiwanych i rozpalających wyobraźnie gier tego roku!: http://www.gametrail...com/video/e3-09 ... enge/50905
To co ważniejsze:
- tryby gry: quick race, time trial, tournament, arcade, tutorial (z komentarzem Tiff'a Needell'a);
- ponad 20 linecjonowanych tras;
- 7 widoków kamery;
- możliwość obróbki powtórek z wyścigów i zapisywania z nich ujęć (zdjęć) na HDD;
- grafika wyświetlana w rozdzielczości 1080p (full HD);
- wyścigi online (do 16 graczy);
- przy złożeniu pre-order'a na gre dostaje się dostęp do dema i dwóch dodatkowych wozów;
Jestem pewien, że przy tej pozycji każdy zapomni o nadchodzącym GT 5 czy Forza 3, bo w przeciwieństwie do nich, SCC to nie jest "tylko kolejna gra o wyścigach". :tak:
O kurka, aż 7 ustawień kamery!
a ja mam jeszcze Ferrari Challenge nie odpalone ;)
w sumie z Wami też się podzielę wypocinami które stworzyłem na innym forum ;) są tam odwołania do wcześniejszych postów poruszanych w temacie na tamtym forum, ale nie chce mi się poprawiać wpisu bo sam przekaz jest myślę w miarę jasny...
----------------
Dostałem dzisiaj kod na wersje beta - wersja trial. Od razu powiem że o grafice ze screenów można pomarzyć, ale jedźmy po kolei ;) Oto moje wrażenia po przejechaniu raptem trzech kółek Astonem Martinem DB9 na torze Spa.
Wersja beta waży 500MB, ale po ściągnięciu i instalacji od razu ściągamy patch który waży o jakieś 50MB więcej od samej gry - miło :) po kolejnej godzinie i jeszcze paru minutach niezbędnej instalacji w końcu lądujemy w grze. Ekran powitalny od razu pokazuje że to kontynuacja Ferrari Challenge - w tle mamy samochód pokazywany z różnych stron przez dynamiczną kamerę, a do tego po raz kolejny słyszymy chóralne śpiewy podkreślające podniosłość pojazdów z którymi mamy do czynienia w tej grze. Wiadomo że w finalnej wersji będzie ich 40, w betce jest ich trzy - wspomniany wyżej Aston Martin DB9, Ferrari Enzo i Maclaren F1 - wstydu nie ma ;) Warto zaznaczyć że samochód widziany w menu jest wykonany przewspaniale - tutaj poziom Gran Turismo 5 Prolog jest osiągnięty! Jest co prawda lekki aliasing przy pewnych kątach kamery, ale jako całość robi świetne wrażenie.
Standardowo moja przygoda z każdym sim-racerem zaczyna się od opcji - pierwsze kroki stawiam w sekcji dźwięku szukając suwaka odpowiedzialnego za "in game music" - którą to wartość oczywiście przestawiam na zero - w końcu dla każdego fana motoryzacji dźwięk wydechów czy odgłos wkręcającego się na obroty silnika to najpiękniejsza symfonia. Poza tym inne dźwięki przeszkadzają w wyczuwaniu momentu zmiany biegu. Dalej już standard - opcje gameplay'u i wyświetlacza HUD, wyłączenie wszelkich "wspomagaczy", a na koniec sterowanie. Jako że mam na razie tylko Dual Shocka wybór pada na świetne rozwiązanie - L2 - hamulec, R2 - gaz, sterowanie lewą gałką, a zmiana biegów prawą - super intuicyjne i wygodne, szkoda tylko że tak rzadko stosowane. Przy okazji - jeśli ktoś ma zamiar grać w tą grę na padzie to niech od razu zainwestuje w nakładki na spusty - znacznie poprawiają czucie samochodu i prawidłowe operowanie gazem i hamulcem. Wychodzę z opcji - w końcu stado kucyków trzeba wypuścić z boksów :)
Tutaj niestety przykra niespodzianka - wersja trial pozwala tylko na sprawdzenie gry w trybie multi :( Single player jest zwyczajnie zablokowany. Szkoda, mogli dać chociaż Time Trial żeby poćwiczyć. Wchodzę w takim razie do online - i tutaj miłe zaskoczenie. Mimo że to beta to sporo osób gra - więc ze znalezieniem kompanów nie ma problemu. Ja jednak postanawiam założyć własną grę - wybieram Aston Martina i tor Spa - do wyboru mamy jeszcze Nurburgring ale postanawiam sprawdzić belgijski obiekt - bo po prostu kocham ten obiekt :) Bawiąc się przez jakąś minutę opcjami widzę że do gry dołączyła kolejna osoba - nie zastanawiając się długo daję status na "ready", mój przeciwnik robi to samo - zaczyna się odliczanie, a ja już zacieram rączki na pojedynek 1 vs 1 :) Krótki loading - i już jesteśmy na torze.
Pierwsze na co zwracam uwagę to oczywiście grafika - w końcu na poprawę tego elementu liczyłem najbardziej. Kilka najazdów kamery prostą startową, kilka ujęć na pojazdy i już wiem - jest progres :) Widać developerzy z System3 nie przespali ostatniego roku i sporo się nauczyli. Nie jest to co prawda poziom jaki bym chciał oglądać na ps3 po trzech latach od jej premiery, tym bardziej że taka grafika był spokojnie osiągana zaraz po premierze konsoli, ale w końcu wstydu nie ma :) Oczywiście GT5p czy Grid to nie jest, cały czas sporo brakuje do zachwytów, ale myślę że w końcu grafika nie będzie przeszkadzać. Wstępnie moja ocena za ten element gry to 7/10 - jest ok.
Ruszamy ze startu zatrzymanego - duża moc i brak elektronicznych wspomagaczy od razu przekłada się na ostre buksowanie kół na starcie :) Mój przeciwnik wyraźnie nie radzi sobie z z takim zachowaniem - przez co mimo pierwszej pozycji startowej do pierwszego zakrętu dojeżdża sporo za mną. Po paru zakrętach jadę już sam - przeciwnik wycofuje się - pewnie dlatego, że po 1/4 okrążenia traci już grubo ponad 10 sekund, i to mimo mojej kary za zbyt ostre ścinanie zakrętów. Szkoda, ale dzięki temu postanawiam pobawić się trochę grą i posprawdzać co ma do zaoferowania.
Generalnie mamy więc to samo co w Ferrari Challenge - podobny HUD, podobny sposób przedstawiania wszystkiego na ekranie. Czyli można powiedzieć że wszystko jest na swoim miejscu i niczego nie brakuje. Widoki na trasę jest sporo - czyli trzy różne zza samochodu z różnych odległości, dwa z wnętrza pojazdu, jeden z maski i jeden ze zderzaka - na pewno każdy znajdzie odpowiedni widok dla siebie. Dla posiadaczy kierownic na pewno będzie miłym do zakomunikowania fakt, że jeden z widoków z wnętrza pojazdu pokazuje tylko górę deski rozdzielczej, więc nie będziecie rozpraszani dodatkową kierownicą na ekranie :)
Jednak najważniejszy w każdej grze w której się ścigamy jest model jazdy. Co do tego elementu nie miałem żadnych wątpliwości - w końcu wystarczyło wziąć sposób zachowania się samochodów z Ferrari Challenge i mamy pewnego hiciora :) jakież więc było moje zaskoczenie, gdy po paru zakrętach czułem się trochę nieswojo :/ owszem, czuć że to pure sim, czuć że to rozwinięty silnik z FC, ale mimo wszystko samochód prowadził się trochę - hmm... - gridowato :( Znacznie pogorszyło się poczucie wagi samochodu przez co na zakrętach jest nieznacznie gorzej - lekko kartonowato. Mimo tego cała reszta zachowań samochodu na drodze nie przynosi rozczarowań - każdy element jest przynajmniej taki sam lub lepszy niż w Ferrari. Kolizje również są ok - tutaj o kartonach znanych z Gran Turismo nie ma mowy :) Ogólnie jest bardzo dobrze - więc jeśli lubiłeś FC to Supercar Challenge na pewno da sporo satysfakcji. Możliwe również że taki lekko pudełkowaty posmak jaki czułem na zakrętach występuje w Astonie, a w Ferrari czy Maclarenie będzie lepiej - doniosę jak jest gdy tylko sprawdzę te dwa samochody.
Po przejechaniu tych trzech okrążeń musiałem kończyć - praca wzywa, na przyjemności czas będzie później. Jednak po tych trzech okrążeniach - i paruset w Ferrari Challenge mam już prawdopodobny obraz tej gry. Przede wszystkim będzie ona bardziej przystępna - ale nie chodzi mi o model jazdy (ten po włączeniu wspomagaczy nawet w FC pozwalał się bawić fanom Ridge Racera) - ale o samą charakterystykę gry. Widać że odejście od jednej marki bardziej otworzy grę i poszerzy target do którego będzie ona trafiać. Na pewno ładna grafika i auta pokroju Maclaren F1 czy Bugatti Veyron zachęcą wiele osób do gry. Tylko jest jedno ale - Gran Turismo 5. Jeśli się okaże że pełna wersji tej długo oczekiwanej gry pojawi się już na dniach, to zakup Supercar Challenge będzie po prostu nieopłacalny - jest ona znacznie mniejsza, dużo mniej rozbudowana, do tego mniej przystępna i kompletnie nieznana. Gra powinna pojawić się 3-4 miesiące temu - jak była posucha na rynku, jak nie było w co grać, i przede wszystkim jak wizja pełnego GT5 w 2009 roku była przez każdego wyśmiewana. Ja na pewno się zdecyduję na tą grę - ale już jak się przeprowadzę na własne mieszkanie, kupię nowy telewizor z full hd, a przede wszystkim nową kierownicę i w końcu będę mógł na niej grać częściej niż raz na miesiąc w weekend jak prawie-żona pojedzie do mamusi ;)
Sorry za przydługi opis, ale jakoś tak mnie naszło na stworzenie tych wypocin :)
----------------
edit: odnośnie tego "gridowego" modelu jazdy - faktycznie występuje on tylko w Astonie, w Ferrari Enzo czy Maclarenie jazda jest jeszcze bardziej miodna :)