ICO
Katalog znalezionych frazArchiwum
- Odchudzanie brzucha
- WyglÄ…d Gacka
- Phantasy Star I-IV
- SC II czy Tekken 5
- Gnioty na PSXa, Gnioty i UNIKATY ! RARE !!! onesiedem11
- Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi 3 (i inne Budokai)
- Mortal Kombat vs. DC Universe
- Gdzie najczęściej gracie na GBA?
- Przepremierowy pokaz filmu Vexille
- Duke Nukem Trilogy
- L.O.L.
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- zaplecze2.pev.pl
Odchudzanie brzucha
Od jakiego¶ czasu poszukuje tej trudno dostêpnej gry, na ró¿nych aukcjach i sklepach itp. Zawsze otrzymujê odp: niestety nie mam jej..
Czym to jest spowodowane? Przecie¿ to tylko gra. Ale jest to b³êdne my¶lenie, gra ta jest na tyle oryginalna, ¿e nie sta³a siê hitem komercyjnym. I mo¿e to, dlatego trudno j± kupiæ nawet u¿ywan±. Czekam na wasz± wypowied¼ na temat tego tytu³u, mo¿e grali¶cie…?
Prêdzej znajdziesz j± na allegro. W zesz³e lato za jakie¶ 90 zeta tam w³a¶nie naby³em. Z tego co pamiêtam w tym samym czasie wystawione by³y trzy egzemplarze od trzech ró¿nych userów. Trzeba wiêc trochê poszukaæ i liczyc na szczêscie. Mo¿esz te¿ sprawdziæ czy nie maj± w Robsonie, bo wielokrotnie u nich ICO widzia³em.
gralem w ICO i ZUPELNIE mi ta gra nie podeszla... moze za malo dynamiczna? moze za tajemnicza? niewiem, w kazdym razie zlego slowa o niej nie napisze bo wiem jakim sie cieszy statusem
gralem w ICO i ZUPELNIE mi ta gra nie podeszla... moze za malo dynamiczna? moze za tajemnicza? niewiem, w kazdym razie zlego slowa o niej nie napisze bo wiem jakim sie cieszy statusem
No co Ty. Przecie¿ ka¿dy ma prawo do w³asnego zdania (najwy¿ej Ciê zlinczujemy za herezje :mrgreen:). Pokazywa³em ICO kilku osobom i czê¶æ by³a zachwycona, a reszta ... no có¿, nie powiem jak bardzo ziewali i nudzili siê patrz±c na tê grê. Ale warto daæ jej szansê, chocia¿by po to ¿eby zobaczyæ piêkne miejscówki :)
Gumi¶ - na Allegro jakies pol roku temu, egzemplarzy ICO bylo zatrzesienie (chodzila srednio po 80 zeta). Obecnie na Allegro ICO ciezko spotkac, przypomina mi to sytuacje gdy 1,5 roku temu sam chcialem kupic ta gre - w koncu trafilem na jeden egzemplarz. Wydaje mi sie, ze tak duze zainteresowanie ICO (dziwnym trafem, dosyc sporo graczy chce kupic teraz ta gre) spowodowane jest zapowiedziami Shadow of the Colossus - wszyscy czekajacy na tamta gre, chca zobaczyc pierwowzór.
Dla mnie ICO to kultowa gra, niezastapiona, wspaniala i jedyna w swoim rodzaju. Oczywiscie nie kazdemu przypadnie do gustu, ale gracze kochajacy ambitniejsze pozycje beda sie czuli wniebowzieci gdy zagraja w to chocia¿ przez chwile.
ps. czy ten topic nie powinien byc w dziale PS2? W koncu ICO jest exclusivem, prosze moda o interwencje ;)
ICO jest gr± wspania³±. To wiêcej ni¿ prosta platformówka. To zwiedzanie gigantycznego zamku (skalê porównania postaci do wielko¶ci nie ma w dzisiejszym ¶wiecie nigdzie. Podobna skala jest tylko w mandze "Akira" Katsushiro Otomo). W ni± gra siê dla tego pewnego skrywanego uroku, melodyjnego piêkna muzyki i obrazu. Mo¿na rzec, ¿e gra jest po czê¶ci poezj±. Specyficzne ujêcia kamer, niesamowite konstrukcje wybudowane przez niewiadomo kogo i niewiadomo czemu.
Gra ogólnie jest ... delikatna. Tak to mo¿na okre¶liæ. To nie DMC, bardziej juz Mark of Kri. Ale ³agodne. I z misja opiekuñcz±. IMO powinna dostaæ 10. Bo gra siê w ni± wiele razy i siê nie nudzi, ma innowacyjne podej¶cie do stylu gry i designu ca³o¶ci. I ta skala! Jest to pierwsza gra, w której u¶wiadczy³em lêku wysoko¶ci. Autentycznie. I nie chodzi³o tu o strach przed spadniêciem bohatera, tylko wywo³anie tego efektu w mej ¶wiadomo¶ci. A nie czu³em tego nawet patrz±c w dó³ z wie¿y Eiffela :D
Polecam. Wygrzeb choæby spod ziemii.
widzia³em kilka dni temu ICO na allegro za jakie¶ 70 z³.
Poszukaj w zakoñczonych aukcjach i je¶li kole¶ jej nie sprzeda³ to zapytaj go czy jeszcze j± ma.
Wspaniala gra, kazdy powinien zagrac choc nie kazdemu sie spodoba. Jak dla mnie jest ona w zelaznej piatce najlepszych gier w historii, o ile nie wyjda zbyt szybko nowe metale lub shenmue :wink:
A wie kto¶ sk±d mo¿na nabyæ nowiutkie ICO? Chodzi mi o polskie sklepy
Ja dzis naby³em swoj egzemplarz :D . Troche drogo bo da³em 119z³, za uzywana gre, ale mam nadzieje, ze bedzie warta. Swoja droga to ma³o jest gier co zbiera az tak pochleben recenzje.
Sildar raczej nie masz szans na zdobycie nowki sztuki, to graniczy z cudem.
Sildar sprawdz w madgames, nówka kosztuje tam 129 z³., o ile jeszcze j± maj±.
jak chcesz to moge ci kupic ICO na wszystkie platformy w systemie ntsc
:twisted:
na wszystkie platformy :lol:
talar widze ze pobyt w USA Ci troche nie s³uzy :lol: Ico jest only for PS2 :mrgreen:
P.S Wracaj to Ci skopie dupe w Tekkena :twisted:
Mia³em Ico, przeszed³em prawie 2 razy i wymieni³em. Wspania³a gra. Zapad³a mi w pamiêæ i poruszy³a chyba bardziej ni¿ MGSy. Co do tego, ¿e nie ka¿demu siê podoba to, nie jest to gra jak wszystkie inne, a poza tym ¿eby j± doceniæ trzeba w³±czyæ ka¿d± mo¿liw± wra¿liwo¶æ, a nie ka¿dy ma odwagê to zrobiæ.
SPoILeR: Czy kto¶ przeszed³ Ico 2 razy(po pierwszym hieroglify w napisach staj± siê literami) i mo¿e mi powiedzieæ, co mówi Yorda na samym koñcu, po w³o¿eniu Ico do ³ódki i wypchniêciu jej z wal±cego siê zamku?
Wczoraj zacze³em graæ w ICO...i co¿ moge powiedzieæ...
Pierwsze wra¿enie jest.......niesamowite - jak poraz pierwszy zobaczy³em s³ynny zamek nie mog³em wydusiæ s³owa. Muzyka natomiast to POEZJA dla uszu - track z filmiku pokazuj±cego skrawki gry jest poprostu MISTRZOWSKI.
Narazie tyle.
no no ICO wspaniala gra tez sie tak zachwycalem jak w nia gralem
ojej, gdzie mnie przywia³o :mrgreen:
Ja równiez gram w ICO (thx Pawlik ;*)
Narazie mam nabite 4,5 godziny, wiêc nie wiem czy ju¿ moge posiadaæ jako taka opinie o grze, ale....nie jestem jako¶ zachwycony :) Tzn gra ma napewno niepowtarzalny klimat - lubiê takie miejscówki, wielkie opuszczone zamki pora¿aj±ce swym ogromem, piekne widoki...w sumie gra momentami przypomina mi pod tym wzglêdem POPa pierwszego, z tym, ¿e ci±gle siê ³apiê na tym, ze to ICO by³o pierwsze ;] Przynajmniej jasne jest czym zainspirowa³o sie Ubi :) Ale generalnie, po ¶wietnym imo poczatku, powoli zaczyna robiæ sie monotonnie - wiem, ¿e akcji nie mam co tu szukaæ (i nawet tego nie oczekiwa³em)....zobaczymy jak bedzie dalej :]
Ale generalnie, po ¶wietnym imo poczatku, powoli zaczyna robiæ sie monotonnie - wiem, ¿e akcji nie mam co tu szukaæ (i nawet tego nie oczekiwa³em)....zobaczymy jak bedzie dalej :]
Narzekasz Jedynek :) Co jak co, ale nie jest monotonnie. To tak, jakby Tomb Raiderowi zarzucaæ monotonno¶æ, bo tylko ³azimy i g³ówkujemy jak dalej przej¶æ. Inna sprawa, gdy nie porywa Ciê architektoniczne piêkno tego ¶wiata ... mo¿e zacz±æ byæ nudnawo. W ka¿dym b±d¿ razie, ja przy ICO zawsze bawiê siê ¶wietnie.
Na stronie Speed Demos Archives mo¿na znale¼æ informacje, jakoby nied³ugo mia³ powstaæ Speed Run (ju¿ jest w toku tworzenia) owej pozycji. St±d gdy kto¶ nie mia³ szans obejrzeæ/zagraæ w ICO, teraz bêdzie móg³ siê z nim zapoznaæ. Tym bardziej, ¿e SR zwykle nie maj± filmików, st±d obejdzie siê w miarê bezspoilerowo ... o ile w przypadku ICO mo¿na mówiæ o spoilerach (dopiero pod koniec siê pojawiaj±).
Inna sprawa, gdy nie porywa Ciê architektoniczne piêkno tego ¶wiata
imo to te¿ sprawa dyskusyjna - momentami design jest nierówny. Nie mówie juz o tym, ¿e gra ma 4 lata na karku, ale chodzenie po zamknietych pomieszczeniach w ICO do przyjemnych rzeczy imo nie zalezy, bo wieje nud± ;] Na zewn±trz jest juz lepiej :wink:
O tak ... zewnêtrza s± piêkne. I, dziwne, nie pamiêtam by by³o tak wiele wnêtrz. A nawet jak by³y, to niektóre tak¿e by³y "na plus" - jak wnêtrza wie¿ po dwóch stronach wrót (zwierciad³a).
ICO skoñczone 8)
Generalnie nie powiem, ¿eby jako¶ szczególnie mnie powali³a. Spodziewa³em siê, ¿e gra mnie zmasakruje, tak przynajmniej g³osi³ Czesiek, ale jak widac nie warto go s³uchac :]
W sumie to nie wiem co mi nie przypasowa³o - niby elementy zrêczno¶ciowe ciekawe, podobne do tych z POP wiêc powinno mi przypasowaæ. To samo z designem leveli, ogromne przestrzenie i gigantyczne budowle - takie rzeczy te¿ lubiê.....a mimo wszystko gra³em nieco na si³ê. Moze to kwestia tego, ¿e gra jest tak bardzo tajemnicza...tyle, ¿e ja takie tajemnicze klimaty równie¿ lubiê :] Wiêc nie wiem, grze da³bym 7 i nic ponad to :] Ale cieszê siê, ¿e ICO przelaz³em, na pewno by³o warto :mrgreen:
Acha, przeszed³em w nieca³e 6 godzin :)
Generalnie nie powiem, ¿eby jako¶ szczególnie mnie powali³a. Spodziewa³em siê, ¿e gra mnie zmasakruje, tak przynajmniej g³osi³ Czesiek, ale jak widac nie warto go
W sumie to nie wiem co mi nie przypasowa³o - niby elementy zrêczno¶ciowe ciekawe, podobne do tych z POP wiêc powinno mi przypasowaæ. To samo z designem leveli, ogromne przestrzenie i gigantyczne budowle - takie rzeczy te¿ lubiê.....a mimo wszystko gra³em nieco na si³ê. Moze to kwestia tego, ¿e gra jest tak bardzo tajemnicza...tyle, ¿e ja takie tajemnicze klimaty równie¿ lubiê :] Wiêc nie wiem, grze da³bym 7 i nic ponad to :] Ale cieszê siê, ¿e ICO przelaz³em, na pewno by³o warto
Acha, przeszed³em w nieca³e 6 godzin
Mam podobne odczucia O_o o ile poczatek mnie zachwyci³ tak potem coraz bardziej robi³o siê monotonnie. Nie przeszed³em jeszcze gry do koñca ( REmake mnie zatrzyma³) ale do tej pory nie jestem jakos wielce oczarowany....chyba za wiele oczekiwa³em po tym tytule - wiecie tyle dobrego czyta³o.... chyba sie starzeje ;/
Ale jednego tej grze zarzuciæ nie mo¿na - braku pieknych widokow i rozmachu ( w tym aspekcie). Czasami specjalnie stawa³em na moment i przypatrywa³em sie widokom - jak dla mnie moc. Ogolnie takiego zamku IMO w grach video nie by³o - jest megaklimatyczny i ¶wietnie opracowany(ten design!).
W ogole gra ma kilka dobrych latek na karku a poziom graficzny tej produkcji naprawdê potrafi zachwyciæ nawet i przy dzisiejszych szpilach ( ba, niektóre spokojnie deklasuje). Niez³e tekstury oraz gra ¶wiat³a i cieni daja rade.
D¼wiêk i muzyka zas³uguj± na osobna wzmiankê. O ile muzyki jest stosunkowo ma³o ( pojawia siê zazwyczaj w kluczowych dla gry mometach) to jest ona po prostu piêkna i a¿ ¿al ze nie pojawia siê czê¶ciej ( ja chce OST)> D¼wieki sa znakomicie wkomponowane - i tu naprawdê nic nie mozna zarzucic.
Naraziê daje 8 z malym plusem. Zobaczymy jak bedzie dalej...
O ile muzyki jest stosunkowo ma³o ( pojawia siê zazwyczaj w kluczowych dla gry mometach) to jest ona poprostu PIEKNA i a¿ ¿al ze nie pojawia siê czê¶ciej ( ja chce OST)> D¼wieki sa znakomicie wkomponowane - i tu naprawde nic nie mozna zarzucic.
Ja muzykê zauwa¿y³em jedynie podczas ostatnich chwil z gr±, kiedy co¶ zaczyna siê dziaæ (w sensie fabu³y, spoilowaæ nie bêdê). Natomiast muza podczas zakoñczenia mnie totalnie rozwali³a - co¶ piêknego i to by³ zreszta imo najlepszy moment w ICO :]
Grê na pewno warto przej¶æ, bo jest niepowtarzalna...jest piêkna i nie tylko pod wzglêdem designu, ale ogólnie - tylko, ¿e imo na oceny w granicach 9-10 nie zas³uguje :)
Ja muzykê zauwa¿y³em jedynie podczas ostatnich chwil z gr±, kiedy co¶ zaczyna siê dziaæ (w sensie fabu³y, spoilowaæ nie bêdê). Natomiast muza podczas zakoñczenia mnie totalnie rozwali³a - co¶ piêknego i to by³ zreszta imo najlepszy moment w ICO :]
Grê na pewno warto przej¶æ, bo jest niepowtarzalna...jest piêkna i nie tylko pod wzglêdem designu, ale ogólnie - tylko, ¿e imo na oceny w granicach 9-10 nie zas³uguje
Muzyka pojawia sie dos³ownie w (o ile sie nie myle) trzech momentach, ale jest IMO cudowna. Jedyn w³acz sobie ekran poczatkowy i poczekaj moment - pojawi sie filmik obrazujacy ro¿ne momety w grze. Miuzik w tej cutscence mnie osobiscie zmasakrowa³.
A je¿eli chodzi o samÅ¡ gre to zgadzam sie po czesci z przedmowca - gra a¿ na tak extremalne noty IMO nie zas³uguje mimo ca³ego piekna.
Jedno jest pewne - zagrac powinien kazdy.
Polecam zaznajomic sie z OST z tej gry. Bardzo klimatyczny. Prawie sam ambient, ale slucha sie tego swietnie. Bardzo lubie utwor, ktory leci po smierci bohateha na ekranie z wyborem, czy sie bedzie kontynuowalo, czy nie. Kolejny fajny utwor to ten, ktory wlacza sie podczas save'owania. Podoba mi sie tez melodia z napisow koncowych i ta, o ktorej pisal moj przedmowca. Ogolnie to jest jeszcze kilka fajnych, ale sa to utwory malo melodyjne, a ich zadaniem jest nasycanie gry tym dziwnym klimatem, a nie "wpadanie w ucho". Polecam OST.
Ptaszki cwierkaja, ze mozna go zassac za pomoca odpowiednich programow, ale ja nie bede ich slow powtarzal, bo jeszcze drugiego warna dostane :wink:
Wczoraj skonczylam ICO (hm... albo dzis ok. 2:00?) - niesamowita gra. Ciekawa, oryginalna, niby spokojna i kojaca, ale potrafiaca i wkurzyc. Z jednej strony spokojna lamiglowka, z drugiej tez z odrobina akcji. Juz na samym poczatku pochlonal mnie jej klimat - wydawalo mi sie, ze bedzie sielsko i przyjemnie, a oto [SPOILERY] widzimy jak chlopiec z rogami zostaje zlozony w ofierze "dla dobra wioski"...[/SPOILERY]. A potem tajemniczy mroczny klimat niezrozumienia od pierwszych scen gry i wspaniala podroz przez kolejne 10 godzin... Ciekawy pomysl, fabuly w grze niby niewiele, ale na tyle, zeby zafascynowac i zaskoczyc (ha, domyslilam sie, czym sa te czarne demony 8) [SPOILERY]W koncu czy to mogl byc zbieg okolicznosci, ze one tez mialy rogi?[/SPOILERY]).
A jak bym gre ocenila? Grafika - ladna, staranna, ale nie idealna. Bardzo dobrze dobrane kolory, brazowe cegly wewnatrz twierdzy, lsniace niczym bialy piaskowiec na zewnatrz, niebo z chmurami, jakies biale ptaszki, slicznie zrobiona woda, drzewka, trawa, wszystkie mechanizmy zamku, ladnie wykonani bohaterowie... Wszystko jest sliczne i dopasowane, aczkolwiek 10/10 bym nie dala... Po prostu... wydaje mi sie, ze taka ocena bylaby ocena za wysoka. Barwy, przytlaczajacy monumentalizm swiata... wszystko to ladne i staranne.
Tylko po prostu i az po prostu.
Muzyka - sliczna. Znowu, buduje klimat, zmienia sie, jest niepokojaca przy ataku demonow i sielska przy save'owaniu. Po prostu - sliczna.
A sama gra... Okreslilabym ja jako lamoglowka-platformowke z elementami akcji. Oryginalna, ale czy az tak bardzo? Przygodowka rozniaca sie od innych tym, ze tam przeszkadzajki zabijamy, a tu nasza przeszkode ku szybkiemu wyjsciu z zamku przeprowadzamy krok po kroczku... Przesuwamy klocki, naciskamy dzwignie... Walimy mieczykiem demony... Cos czasem wysadzimy... Ta gra nie jest odkrywcza. Wykorzystuje po prostu w troche inny sposob zebrane z roznych gier elementy. Taka fajna, dziesieciogodzinna (hm + te ilestam razy, kiedy sie zabilam i cos powtarzalam...) gierka na 7 czy 8. Moze nawet na 9? Moze znudzic albo rozkochac w sobie. Mnie rozkochala. Teraz mam w planach zanurzyc sie w swiat Shadow of the Colossus... Chociaz pewne kobylaste kolokwium bedzie mi stalo na przeszkodzie... To moze jeszcze raz przejde ICO... O, chyba tak zrobie.
P.S. Gracze tak lubia mowic, ze swiaty ICO i SotC to te same swiaty... Pewnie jest masa teorii, ze bohaterowie SotC to dorosli bohaterowie ICO, co?
P.S.2. Pomysl z jezykami i napisami w grze... Proste i wspaniale.
[SPOILERY][/color]W koncu czy to mogl byc zbieg okolicznosci, ze one tez mialy rogi?[/SPOILERY]).
[SPOILER][
Nawet jesli nie zwrocic uwagi na to, ze cienie rowniez mialy rogi, pod koniec gry mozna latwo wywnioskowac, iz cienie to duchy innych dzieci zlozonych w ofierze - przeciez pod koniec wydostaja sie one wlasnie z "sarkofagów" w których zamkniety byl nasz bohater.
Nom, ale ja to wywnioskowalam wczesniej :ninjadance: . Wlasnie ta "tajemica" i jej rozwiazanie swiadcza tez o uroku gry. Nikt nie stanie i nie powie nam: "Bo wiesz, oni robili to i tamto, tu ktos wysysal energie, bla, bla, bla...". [SPOILERY] Widzimy, ze te demony to duchy czy tez w jakis sposob przetworzona energia innych dzieciakow z rogami, ale nikt nam nie powie: " "Rogaczy" skladano w ofierze, bo z nich wyzwalala sie najlepsza energia". Prawdopodbnie te dzieci poswiecano, bo byly inne, Krolowa wykorzystala ich energie do stworzenia sobie Yordy. Moze to, ze stawaly sie demonami bralo sie z tego, ze musialy z pewnoscia umierac w meczarniach, moze z nienawisci albo jeszcze z czegos innego...[/SPOILERY]
Ta gra jest wspaniala wlasnie jeszcze dzieki tylu "moze" i braku "na pewno" - mozna dyskotowac o niej, tworzyc wlasne teorie i wciaz odrywac na nowo swiat ICO i Yordy.
PSX'a powstawa³ ICO?? :o
Dowód?! Kliknij:
http://video.google....videoplay?docid ... 4321&q=ICO
PSX'a powstawa³ ICO?? :o
Dowód?! Kliknij:
http://video.google....videoplay?docid ... 4321&q=ICO
Ciekawy filmik. Mimo renderów gra jest brzydsza, nie ma tego klimatu. Yorda wygl±da jak zwyk³a dziewczna, by³ nawet jakie¶ walki z normalnie wygl±daj±cymi lud¼mi... Lubiê takie filmiki, pokazuj± jak ciekawymi ¶cie¿kami id± pomys³y developerów.
EDIT: to jest post numer 2005 ^^
ICO rzeczywi¶cie pierwotnie mia³ byæ wydany na PSX. Co do tego filmiku - chyba tylko pocz±tek ukazuje wersjê psx'ow±, dalej jest ju¿ raczej wczesna wersja gry na ps2.
Filmik jest bardzo ciekawy, widaæ ¿e autorzy mieli wiele innych wizji zanim doszli do upragnionego rezultatu(tak samo by³o z SotC). Zw³aszcza interesuj±ce jest umiejscowienie zamku - te otaczaj±ce go budowle... czy¿by jakie¶ miasto?
BTW - czy tylko mi siê wyda³o, czy na tym filmiku Yorda ma rogi :o ?
BTW - czy tylko mi siê wyda³o, czy na tym filmiku Yorda ma rogi :o ?
Jako¶ nie widzê... w której minucie? Za to wydaje mi siê, ¿e ludzie, z którymi walczy ICO maj± rogi. Mo¿liwe, ¿e mieli byæ stra¿nikami... albo twócy na pocz±tku sami nie wiedzieli, co mo¿e oznaczaæ posiadanie rogów.
W ogóle widaæ, ¿e grze mia³o byæ wiêcej elementów akcji - jak choæby ucieczka przed strza³ami.
Aha, nie ma gdzie¶ tego filmiku w jakim¶ normalnym formacie :?:
Jako¶ nie widzê... w której minucie?
Gdzie¶ tak przy 1:10(pó¼niej te¿ to dok³adnie widaæ) Ta dziewczyna siadaj±ca na kanapie, to chyba w³a¶nie pierwowzór Yordy. Zastanawiaj±ce s± te¿ te dziwne znaki na jej rêkach...
BTW w niektórych renderach z kolei Ico nie posiada rogów :o ...
PSX'a powstawa³ ICO??
Dowód?! Kliknij:
http://video.google....videoplay?docid ... 4321&q=ICO
juz tak piêkne drzewa by³y na psxa no to :shock:
a jak to sie jeszcze ruszalo to juz calkiem :o
fajny ten filmik- a zamek z rózowym z niebem na samym pocz±tku to juz wogóle cudo...takie widoczki, to jest to ;]
juz tak piêkne drzewa by³y na psxa no to
a jak to sie jeszcze ruszalo to juz calkiem
Na 100% to nie jest z PSX'a, tylko ze wczesnej wersji na ps2. Tylko pocz±tek filmiku dotyczy psx'owej wersji.
wielu z Was pisa³o tutaj o grafice i gameplayu, niektórym wkrada³a siê nuda, grafika wydawa³a siê nierówna etc. Ja za¶ my¶lê, ¿e wiela si³a tej gry tkwi w bardzo oryginalnym i silnym powi±zaniu bohatera z postaci±, któr± siê opiekuje. W ¿adnej innej grze nie zdarzy³o mi siê tak bardzo przejmowaæ postaci± inn± ni¿ bohater, momentami to przyjmowa³o ju¿ postac jakiej¶ obsesji - je¶li musia³em siê oddaliæ to co chwila zerka³em co dzieje siê z Yord±. Moze dlatego, ¿e wydawa³a siê taka bezbronna, delikatna, trochê rozkojarzona? Zniszczy³y mnie drobiazgi takie jak totalnie "niebohaterski" sposób w jaki porusza siê i walczy Ico (typowy dzieciuch -niezgrabiasz), momenty gdy Yorda skacze i bezradnie zwisa z krawêdzi czekaj±c a¿ ch³opiec j± podci±gnie. Poza tym to, o czym pisali¶cie - "krzaczki" zamiast liter gdy przemawia Yorda, niesamowity niewiarygodny zamek, pardon - ZAMEK, porazaj±ce widoki na zewn±trz. Poza tym S£OÑCE, momentami wprost zalewaj±ce ekran, fantasyczna gra swiate³ i cieni. No i sam fakt, ¿e po ukonczeniu gry cz³owiek mysli o ró¿nych rzeczach, zastanawia siê nad fabu³± a to zdarza siê jak czêsto? Raz na sto gier?
Minusem dla mnie by³a (czasami) kamera, fakt, ¿e nie mozna rozejrzec siê swobodnie o pe³nie 360 stopni. Ale to drobiazg, dla mnie ta gra jest genialna, choæ niestety - jednorazowa.
PS. [SPOJLER?]znale¼li¶cie ukryt± najsilniesz± broñ? maczuga/buzdygan (nie wiem jak to fachowo nazwaæ)? :wink: Przyznam siê bez bicia, ze gdybym raz nie siêgn±³ do solucji, maj±c w jednym miejscu problem z wyskokiem to nigdy bym na to nie trafi³.[/SPOJLER?]
wielu z Was pisa³o tutaj o grafice i gameplayu, niektórym wkrada³a siê nuda, grafika wydawa³a siê nierówna etc. Ja za¶ my¶lê, ¿e wiela si³a tej gry tkwi w bardzo oryginalnym i silnym powi±zaniu bohatera z postaci±, któr± siê opiekuje.
Sprawd¼ tak¿e Shadow of the Colossus :) . Choæ motyw opieki oczywi¶cie odpada, wiê¼ miêdzy bohaterem a postaci±(w tym wypadku koniem) jest równie genialnie ukazana co w ICO :) .
A tak swoj± droga - zgadzam siê w 99% z powy¿szym post'em. Nie w stu, gdy¿ mnie jako tako kamera nie zupe³nie nie przeszkadza³a :wink: .
A co do SPOILER(A)...
podobnie jak Ty, dowiedzia³em siê o nim dopiero po sprawdzeniu solucji. A sprawdza³e¶ ten secret przy drugim podej¶ciu? Zamiast buzdyganu znajdujemy tam ciekawy przedmiot, ¿artobliwie nawi±zuj±cy do pewnej s³awnej sagi... :wink:
o ico us³ysza³em dlapiero przy okazji SotC (zabijcie mnie) ale gra jest naprawde fantastyczna a¿ dziw ¿e niewidzia³em jej wcze¶niej, fajne s± zagadki tak lekkie ¿e chyba niiesposub siê na nich zawie¶iæ,
Minusem dla mnie by³a (czasami) kamera, fakt, ¿e nie mozna rozejrzec siê swobodnie o pe³nie 360 stopni. Ale to drobiazg, dla mnie ta gra jest genialna, choæ niestety - jednorazowa.
Mi kamera te¿ trochê przeszkadza³a, chocia¿ nie tyle z powodu braku 360 stopni (to da³a efekt przyt³aczaj±cej nas wielko¶ci budowli i pokazywa³o bezradno¶æ ma³ego ch³opca), co z powodu szybko¶ci. Kamera jest do¶æ anemiczna i przy powolnym rozwi±zywaniu zagadek to nie przeszkadza, ale kiedy walczymy z cieniami, cz³owieka mo¿e szlag trafiæ, ¿e kamerka pe³za, kiedy gracz potrzebuje szybkiego pokazania, to porwanej Yordy, to ICO. Ale poza tym jest przyjemna i siê sprawdza :) .
PS. [SPOJLER?]znale¼li¶cie ukryt± najsilniesz± broñ? maczuga/buzdygan (nie wiem jak to fachowo nazwaæ)? Przyznam siê bez bicia, ze gdybym raz nie siêgn±³ do solucji, maj±c w jednym miejscu problem z wyskokiem to nigdy bym na to nie trafi³.[/SPOJLER?]
Ja te¿ dowiedzia³am siê o tym ze spoilera, ale gram teraz drugi raz i jestem ciekawa, czy znajdê tê gwiezdnowojenn± broñ, czy najpierw muszê znale¼æ broñ nr jeden... Aha, i problem te¿ chyba sprawia³o mi to samo miejsce, gdzie trzeba skoczyæ z wyrzutni w górê :P .
A jeszcze co do przed-ICOwego filmiku...
Jako¶ nie widzê... w której minucie?
Gdzie¶ tak przy 1:10(pó¼niej te¿ to dok³adnie widaæ) Ta dziewczyna siadaj±ca na kanapie, to chyba w³a¶nie pierwowzór Yordy. Zastanawiaj±ce s± te¿ te dziwne znaki na jej rêkach...
BTW w niektórych renderach z kolei Ico nie posiada rogów :o ...
Ta scena z osob± siadaj±c± na kanapie mnie zmyli³a. Bo najpierw my¶la³am, ¿e to Yorda. Potem patrzê - ma rogi; wiêc nieeeee, to ICO. potem znowu, scena, gdy ch³opak (?) bez rogów jest dotykany przez w³a¶cielkê (?) rêki z tajemniczymi znakami...
Có¿, wiele pomys³ów, ale na pocz±tku by³y mocno nieskrystalizowane :) .
Ta scena z osob± siadaj±c± na kanapie mnie zmyli³a. Bo najpierw my¶la³am, ¿e to Yorda. Potem patrzê - ma rogi; wiêc nieeeee, to ICO. potem znowu, scena, gdy ch³opak (?) bez rogów jest dotykany przez w³a¶cielkê (?) rêki z tajemniczymi znakami...
Ta osoba z rogami to zdecydowanie Yorda. Gdzie¶ tam wyczyta³em, ¿e pocz±tkowo mia³a mieæ rogi. Zastanawiaj±cy jest z kolei ten ch³opak bez rogów(Ico?), dotykany przez prawdopodobnie pierwowzór Yordy...
Heh, w sumie i tak to ju¿ nie jest zbyt istotne, ale ciekawe s± takie pocz±tkowe wizje
gry, tak diametralnie ró¿ni±ce siê od ostatecznego produktu :mrgreen:.
Ja te¿ dowiedzia³am siê o tym ze spoilera, ale gram teraz drugi raz i jestem ciekawa, czy znajdê tê gwiezdnowojenn± broñ, czy najpierw muszê znale¼æ broñ nr jeden...
Nie musisz. Ja równie¿ wykona³em ten, hmm "sidequest" za drugim razem i czeka³o tam na mnie co¶ zaskakuj±cego :wink: .
¯e Ico by³ tworzony na PSXa, to by³o wiadomo ju¿ dawno. Czy filmik jest z PSXa - ciê¿ko powiedzieæ. Wszystko na nim jest takie bardziej realne, ludzkie i 'wspó³czesne'. Najpierw ch³opak ma rogi, potem on nie ma, a ma je dziewczyna :o Potem odwrotnie :o :o
Ciekawe jak ten ch³opaczyna sie urodzi³? Nie wydaje mi sie, ¿eby w momencie narodzin by³ zupe³nie pozbawiony rogów.
Gra jest extra, jedna z najlepszych w jakie gra³em, w ¿adnej innej grze nie przejmowa³em sie tak bardzo inn± postaci± oprócz g³ównego bohatera, to jest poprostu fenomen ¿e twórc± ICO uda³o siê wzbudziæ u gracza taki lêk o postaæ któr± nie kierujemy.
P.S Zdaje siê mi ¿e ju¿ tu pisa³em posta :o
Dla mnie, gra wyj±tkowa i qultowa :) Bestseller, ICO- bo mowa tu o niej... Jest to moja per³a w¶ród sznuru karali... Niesamowita, originalna, niebanalna... Towarzyszy nam wspania³a muzyka, co dotyka najg³êbszej struny duszy... Wyró¿nia siê pomys³owo¶ci± i niebanalno¶ci±... Kto jej nie doceni, niech stanie mu w gardle o¶ci± ;-) Po prostu, nie dla wszystkich...
Bestseller, ICO- bo mowa tu o niej...
Có¿, "bestseller" raczej do ICO zbytnio nie pasuje. Nie sprzeda³ siê. Niestety. Choæ to i mo¿e dobrze? Mo¿e to czyni go wyj±tkowym? Hmm...
Poza tym ma³ym szczegó³em, zgadzam siê z powy¿szym post'em :^^: . ICO jest prawdziwym dzie³em sztuki.
W³a¶nie tak sobie pomy¶la³em: ICO mia³ przecie¿ niedawno reedycjê, której ju¿ na pó³kach ³atwo dostrzec nie mogê (a zalega³y wcze¶niej). Czy to oznacza, ¿e reedycja sprzeda³a siê bardzo dobrze i, wreszcie, mo¿na powiedzieæ bestseller? :)
Ale¿ siê czepiacie szczególików :P Dla mnie jest, no i basta! ;-)
Chcê jeszcze napisaæ o speed runie ICO.
Jaki¶ czas temu ju¿ obejrza³em tego speed runa ICO i co zauwa¿y³em?
Speed run by³ z wersji ntsc, bo uwaga uwaga... nie by³o tego m³yna, na którego by³o trzeba wskoczyæ (rzecz niezwykle frustruj±ca).
Ciekawe czemu m³yn wyciêli. Specjalnie ogl±da³em tego speeda z ciekawo¶ci, jak kole¶ sobie poradzi z tym m³ynem, a tu patrzê i... WTF!!!??? Nie ma m³yna, lol.
Ogólnie speed run z ICO jest do pobicia. Sam pewne fragmenty przechodzi³em szybciej ni¿ na tym speedzie.
speedrunowaæ ICO? O_O HERETYCY! :blah:
Zgadzam siê z baudem. Te gry s± do spokojnego podziwiania i przechodzenia, nie do przebiegniêcia "na pa³ê". Na szczê¶cie baud nie wie, o speedzie SOTC, w ktorym to wykorzystuje siê wszelkie sztuczki (w tym obchodzenie na ró¿ne sposoby wchodzenia na kolosy zalecanym sposobem (a wiêc tym fajniejszym)) i ogólnie nawet wyglada to mniej epicko. Na szczê¶cie wiedza pozosta³a tajemna :P
A tu link do tych tematów:
ICO: http://speeddemosarchive.com/Ico.html
SOTC: http://speeddemosarc....com/yabb/YaBB. ... rt=210#210
Smutne jest to, ¿e z tekstu wynika i¿ du¿o osób ju¿ graj±c za pierwszym razem gra³a na zasadzie "kurcze, tu da sie skróciæ", "Szybciej, szybciej, szybciej", "g³upi koñ, tracê sekundy przez niego", "zamiast tu, skoczê tam jako¶ i nie bêdê musia³ chodziæ ko³o tego m³yna g³upiego" itd. itp.
ehh my¶la³em ¿e otoczka ICO i jej klimat jest nie do zajechania, a tu siê okazuje ¿e wystarczy speedruna zrobiæ aby magia prys³a :P
ka¿dy ma swój cyrk, swoje ma³py ale kurka ja nigdy w ¿yciu nie bêdê koñczy³ na czas MGSów, ICO czy BG&E o_O
Smutne jest to, ¿e z tekstu wynika i¿ du¿o osób ju¿ graj±c za pierwszym razem gra³a na zasadzie "kurcze, tu da sie skróciæ", "Szybciej, szybciej, szybciej", "g³upi koñ, tracê sekundy przez niego", "zamiast tu, skoczê tam jako¶ i nie bêdê musia³ chodziæ ko³o tego m³yna g³upiego" itd. itp.
Ja tak delektowa³am siê t± gr±, ¿e chcia³am ¿eby nigdy siê nie koñczy³a ;) Wiêc nie rozumiem takiego podej¶cia, dla mnie to jest niepojête :cojest:
Ja z kolei nie rozumiem zachwytów ludzi odno¶nie ICO. Przeszed³em grê w kilka godzin i nie powiem abym jako¶ czerpa³ z niej przyjemno¶æ. Jak dla mnie za duzo monotonii. Jasne, gra mia³a klimacik i jest jedyna w swoim rodzaju, ale mimo to gra³em w lepsze 'oryginalne' tytu³y :) I proszê mi nie mówiæ, ¿e pewnie wolê jakie¶ krwawe sieki, bo tak siê sk³ada, ze ejstem fanem oryginalnych gierek w³asnie typu BG&E. ICo jest imo o klasê gorsza ni¿ produkcja Ancela
Jedyn, ja oceniam BG&E na 9.2, a ICO na 9.8 ;] O gustach siê nie dyskutuje ;]
Ja ka¿d± grê, w któr± gram pierwszy raz przechodzê bardzo wolnom. Li¿ê wszystkie ¶ciany i k±ty po prostu. A Ci zawodowi speederzy to rzeczywi¶cie heretycy, bo nawet przy pierwszym razie w obojêtnie jak± grê to i tak graj±, aby najszybciej przej¶æ.
ICO jest tak skonstruowan± gr±, ¿e nie da siê oszukaæ gry, trzeba wszystko robiæ po kolei, ale szybko, jak chce siê mieæ dobry czas ;]
Ja pewien fragment przechodzê szybciej o jakie¶ 2-3 minuty ni¿ ten kolo ze speeda. Kolo nie wpad³ na to, ¿e mo¿na sprytem omin±æ walkê z duchami i zaoszczêdziæ sporo czasu. A jest to fragment ten, gdzie trzeba zej¶æ z dziewk± po drabince na dó³ i potem trzeba siê przejech±æ t± kolejk±.
nie by³o tego m³yna, na którego by³o trzeba wskoczyæ (rzecz niezwykle frustruj±ca).
Ile ja siê namêczy³em przy tym m³ynie :trup: jedyny moment w którym sobie pomy¶la³em ¿e nie dam rady tej gry skoñczyæ, ale uda³o siê przej¶æ m³yn i potem by³o ju¿ spoko ;]
Jedyn mnie ICO urzek³o tym ¿e to by³a bardzo spokojna gra, taka która potrafi³a mnie zrelaksowaæ (wyj±tek to ten m³yn).
nie by³o tego m³yna, na którego by³o trzeba wskoczyæ (rzecz niezwykle frustruj±ca). Ile ja siê namêczy³em przy tym m³ynie :trup: jedyny moment w którym sobie pomy¶la³em ¿e nie dam rady tej gry skoñczyæ, ale uda³o siê przej¶æ m³yn i potem by³o ju¿ spoko ;]
Ej no.. o co tam kuwa kaman? oO' Dzi¶ tam siê krêci³em, krêci³em, krêci³em.. i konsola OFF :(.
help :kod:
Najwiêksz± satysfakcjê bêdziesz mia³, jak sam to rozgryziesz ;) . Ale jakby¶ jednak siê zdecydowa³ zepsuæ sobie zabawê, to masz tutaj tak± ma³± podpowied¼, prosto z shoutbox'a:
MASSIVE SPOILERS
[hide]pico: pICO prosi o pomoc z ICO, napiszcie
Kyo: pico bêdzie mia³ wiêcej satysfakcji, jak wpadnie na to sam
baudolino: przecie¿ tu nie ma na co wpadaæ... chyba ¿e na m³yn. ;f[/hide]
No w³a¶nie.. ale próbowa³em (chyba) na wszystkie sposoby xD
Ale jak znam ¿ycie to to "chyba" rozwiewa ca³± pewno¶æ.. :ziewa:
Idê pokombinowaæ.
pico, czy wy mówicie o tym skoku jeszcze przed 'odpalaniem' soczewek? przecie¿ to bana³ o_O na tym m³ynie, co do wody siê spada?
i nie dajecie rady tam wskoczyæ? ³aaaaa xDDD
:niepewny:
:hmmm: O który m³yn Tobie w³a¶ciwie chodzi, Pico?
i nie dajecie rady tam wskoczyæ? ³aaaaa xDDD
xD
Za uuja mam tam siê ³apaæ? xD
O który m³yn Tobie w³a¶ciwie chodzi, Pico?
E.. no ten wiatrak.. góra 2h gry.. na dole taki jakby staw z wod± jest..
E.. no ten wiatrak.. góra 2h gry.. na dole taki jakby staw z wod± jest..
No có¿... [hide]Wejd¼ jak najwy¿ej mo¿esz, skocz z rozbiegu w odpowiednim momencie i... tyle.....[/hide]
No.. ju¿ xD Bo kurde.. wcze¶niej nie wiem co robi³em, ¿e za Chiny on siê nie ³apa³ oO"
Dobra, koniec spamowania o jednym problemiku, czas graæ, bo gra wy¶mienita ;p
Hejka forumowicze, tu znów piko :( I.. znów mam problem ;(
Poniewa¿.. chyba w³a¶nie chodzi o TEN m³yn.. Mam ponad 4h gry, po³owa bramy g³ównej ju¿ na¶wietlona, jestem w drodze do zachodniej bramy.. I zluka³em nawet solucjê ( :ninja:) i.. jednak ni wiem co robiæ ;(
Bo teraz min±³em z moj± bejbe wodospad za którym s± drzwi, które to ona umie otwieraæ. Ale oczywi¶cie woda jest przeszkod± by tam dotrzeæ z ni±. No wiêc poszed³em dalej. Trafi³em do pomieszczenia z jakim¶ klockiem w ziemi, który po uruchomieniu odpowiedniej d¼wigni wchodzi do ziemi (przy czym krêci siê za kratami jaki¶ tryb - chyba od m³yna za ¶cian±) i wybija siê w górê mocno.. Ot taki ruchomy. I jestem tam w³a¶nie..
help :kod:
O ile dobrze pamiêam to wybij siê z tego podskakuj±cego kloca. W odpowiednim czasie po wybiciu kloca w górê musisz nacisn±æ skok. Potem u góry po ró¿nych porêczach przejdziesz naoko³o tej sali i potem (nie pamiêtam ju¿ jak) otworz± siê drzwi i bêdziesz mia³ najbardziej wkurzaj±cy moment w grze, a mianowicie wspomniany m³yn, który w wersji ntsc zosta³ usuniêty dla amerykañskich lamerów ;)
Nied³ugo czeka na Ciebie dosyæ wzruszaj±cy fragment ;]
-Hehe widze ze najtrudniejsza zagadka w grze jest ten "odrzutowy"klocek:)mnie tez doprowadzil do szalu ale po 30min moj mozg poradzil sobie z ta linijka kodu programistow:)ale za to moj kumpel potrzebowal 8h na ta ,a i tak musialem mu wytlumaczyc o co kaman;)
po 30min moj mozg poradzil sobie z ta linijka kodu programistow:)ale za to moj kumpel potrzebowal 8h na ta
³ooo³
Ja wpierw nie bêd±c pewien, ¿e kombinowanie z nim jest rozwi±zaniem niewiele po¶wiêci³em prób wybicia siê. A jak ju¿ wiedzia³em (dziêki Czysiowi ;*), to zajê³o to 2min ^^. Ma³a podpowied¼ je¶li chodzi o ten w³a¶nie klocek:
[hide]Problem tkwi w tym, ¿e musimy dok³adnie wyczuæ moment, w
którym mamy nacisn±æ "trójk±t". Rozwi±zanie nie le¿y w samej platformie, lecz w
dziwnym urz±dzeniu j± kontroluj±cym.
Je¶li rozejrzysz siê praw± ga³k± i
przybli¿ysz widok za pomoc± R2 to zobaczysz mniejsz± wersjê t³oka. W momencie
kiedy idzie on w górê zaczekaj a¿ osi±gnie szczyt i naci¶nij "trójk±t" w
odpowiednim momencie a wtedy dosiêgniesz platformê.[/hide]
7h 26min i ICO ukoñczone :).
Ponad 1,5 miecha gry (od w³±czenia intra po outro), ale to norma u mnie xD
Piêkna gra :) Subtelne zakoñczenie, koñcówka ¶wietnia. Piêkny FIN ogólnie :)
Taka szybka ocena "ICO" by pico :D
Grafika: 9
D¼wiêki: 9
Miód, grywalno¶æ: 9
Ogólna ocena: 9
Plusy: Piêkno i subtelno¶æ opowiedzianej historii, uczucie odpowiedzialno¶ci za Yordê, platformowe-logiczne elementy rozgrywki.
Minusy: Niekiedy wkradaj±ca siê monotonia. Ale to rzadko ;]
picus jaki Ty romantyczny :ninja:
rwa Szymon, napisz reckê a nie siê w plus i minus bawisz, ja to bym to z chêci± czytn±³ :P (nie bez strachu, ale ciekawo¶æ by wziê³a górê)
Ponad 1,5 miecha gry (od w³±czenia intra po outro), ale to norma u mnie xD
yeah, czekamy na koniec Okami do Euro Poland-Ukraine xD
i ¿eby nie by³o.. koniec Ico to jest w³a¶nie TO do czego powinny d±¿yæ wszystkie 'ambitne' dzie³a, czy to gry, komiksy, filmy, anime czy cokolwiek. Szczerze to u mnie nagromadzi³o ca³± mase emocji, uwielbiam to uczucie gdy gra nie koñczy siê w momencie w którym odk³adam pada- ko³ata³o mi siê to, mocno, po ³bie jeszcze do wieczora. great succes
rwa Szymon, napisz reckê a nie siê w plus i minus bawisz, ja to bym to z chêci± czytn±³ :P (nie bez strachu, ale ciekawo¶æ by wziê³a górê)
Nie-e. Bo znów na s³omianym zapale wyjdzie i gówno napiszê :P
yeah, czekamy na koniec Okami do Euro Poland-Ukraine xD
Teraz SotC, spoko xD
i ¿eby nie by³o.. koniec Ico to jest w³a¶nie TO do czego powinny d±¿yæ wszystkie 'ambitne' dzie³a, czy to gry, komiksy, filmy, anime czy cokolwiek. Szczerze to u mnie nagromadzi³o ca³± mase emocji, uwielbiam to uczucie gdy gra nie koñczy siê w momencie w którym odk³adam pada- ko³ata³o mi siê to, mocno, po ³bie jeszcze do wieczora. great succes
Otó¿ to. Gra podobnie jak film powinna mieæ to "co¶", co nie pozwala o niej zapomnieæ. Opowiedziana historia, zwroty akcji, czyste piêkno ujête w którym¶ momencie czy w³a¶nie zakoñczenie ^^
Mogê udzieliæ pomocy bo gra³em w ni± 2razy tylko do¶æ dawno -ale mo¿e pamiêtam
w³a¶nie naby³em zafoliowany egzemplarz ICO - pierwszy element sk³adowy o³tarzyka ku czci Fumito Uedy. :kult:
edit: przyda³aby siê jeszcze ¶wieczka z tej limitowanej edycji, choæ przyznam, ¿e to zbiorcze opakowanie imutuj±ce mur wygl±da padacznie... O.o
BTW - wiecie, ¿e japoñska i europejska ok³adka ICO to ho³d z³o¿ony przez Uedê w³oskiemu presurreali¶cie Giorgio de Chirico (http://en.wikipedia....theInfinite.jpg)?
edit: przyda³aby siê jeszcze ¶wieczka z tej limitowanej edycji, choæ przyznam, ¿e to zbiorcze opakowanie imutuj±ce mur wygl±da padacznie... O.o
Heh, szkoda ¿e ta reedycja ICO ju¿ tak nie zosta³a wydana... Ten mur nie wygl±da ¼le, tylko zamiast z ICO, budzi we mnie skojarzenia z albumem "The Wall" flojdów :eek: .
BTW - wiecie, ¿e japoñska i europejska ok³adka ICO to ho³d z³o¿ony przez Uedê w³oskiemu presurreali¶cie Giorgio de Chirico
Tak, ju¿ gdzie¶ kiedy¶ o tym czyta³em :) .
Ten mur nie wygl±da ¼le
nijak nie mogê siê z tym zgodziæ - IMHO, wygl±da po prostu koszmarnie, no i, jak sam napisa³e¶, w ogóle nie kojarzy siê z ICO.
Tak, ju¿ gdzie¶ kiedy¶ o tym czyta³em
dodam jeszcze, ¿e fascynacjê twórczo¶ci± de Chirico mo¿na spotkaæ u innych znanych Japoñczyków naszych czasów, m.in. u Murakami'ego. :^^:
w³a¶nie naby³em zafoliowany egzemplarz ICO - pierwszy element sk³adowy o³tarzyka ku czci Fumito Uedy. :kult:
Baud ja równie¿ zamierzam z³o¿yæ ho³d dla Fumito Uedy :) i mam pytanie gdzie uda³o sie Tobie zakupiæ tak± limitowan± i przede wszystkim now± wersje ? Allegro czy co¶ innego ?
To ze ¶wieczk± to allegro, ewentualnie jakie¶ inne aukcje. Now± wersjê mo¿na jeszcze pewnie w jakich¶ sklepach kupiæ, choæ niestety ta edycja (w przeciwieñstwie do starej wersji) nie ma kart i jest w zwyk³ym pude³ku :( ....
http://www.penny-arc...omic/2001/09/28
Ostanio ponownie my¶li kr±¿± wokó³ ICO. Na ¶wiêta, d³ugie zimowe wieczory, odpalê t± pozycjê. Przemi³a sprawa. No i w³a¶nie - chce siê do niej wracaæ!
No i w³a¶nie - chce siê do niej wracaæ!
Owszem. Dziewiêæ razy j± ukoñczy³em w ci±gu trochê ponad roku :ninja: ....
Trochê sobie pogrzeba³em i znalaz³em wykonawce koñcowych creditów. Jestem pod wielkim wra¿eniem Libera i ich wykonywan± muzyk± a raczej ¶piewem chóralnym.Ka¿dy jest tym i to dos³ownie, czym uraczy³ nas utwór w ICO .S± tak wspania³e jak i calutki oryginal ost. w grze.
http://www.libera.org.uk/music.htm
http://pl.youtube.co...h?v=bTrm4Yie4ow
:)
i taka relacja po ukoñczeniu gry jednego z u¿ytkowników forum PSXE - SPOILERY
Pod koniec gry kiedy ju¿ wychodzi³em z Yord± z zamku pod¶wiadomie czu³em, ¿e to nie mo¿e siê dobrze skoñczyæ. Ale nie poddawa³em siê, wróci³em do zamku i wtedy po raz pierwszy zrobi³o mi siê naprawdê smutno. U¶wiadomi³em sobie kim naprawdê s± Cienie, albo raczej kim by³y. Zacisn±³em zêby jednak i walczy³em dalej chocia¿ sytuacja wydawa³a siê beznadziejna. Pokona³em wszystkie Cienie a nawet Królow± Z³a i wtedy nasta³o outro. Jedno z najbardziej smutnych zakoñczeñ jakie by³o mi dane widzieæ w grach video. Ogarn±³ mnie smutek i uczucie niesamowitej pustki. Tak bardzo siê stara³em, skaka³em przez rozpadliny, rozwi±zywa³em zagadki, walczy³em ale jednak przegra³em. Có¿ z tego, ¿e jednak uda³o mi siê uciec skoro by³em sam. Kiedy lecia³y creditsy, ¶wietny motyw przewodni a w tle sceny poznania z Yord± a pó¼niej nasze wspólne perypetie ³zy cisnê³y mi siê do oczu. Moja egzystencja jako Ico dobieg³a koñca niespe³niona. Nawet moja blisko 40 letnia siostra, która ¶ledzi³a po³owê gry stwierdzi³a, ¿e to wszystko bez sensu. I nawet kiedy po creditsach obudzi³em siê na pla¿y, nie widzia³em sensu biegania po niej, bo i po co. Ale przemog³em siê, skoro ju¿ tu jestem to pozwiedzam. Poszed³em wzd³u¿ brzegu i po pewnym czasie moje ¿ycie znowu znalaz³o sens. Jednak to wszystko nie by³o na daremno!. Jednak wygra³em! U¶miech znów zago¶ci³ na mojej twarzy :-).
Có¿ mogê napisaæ o samej grze? Piêkna, wspania³a, trochê ascetyczna. Grafika bardzo dobra - szczególnie architektura zamku (ogrooomny) mnie urzek³a. Niestety w jaskiniach da³o sie odczuæ, ¿e Ico ma swoje latka ju¿ na karku. D¼wiêk - ¶wietny pomys³ - tylko odg³osy, ¶piew ptaków, szum wiatru itp itd. Prosty ale urzekaj±cy motyw przewodni oraz muzyczka podczas savovania. Powtórzê siê ale powiem, ¿e zamek zaprojektowany jest kapitalnie - a zagadki za¶ zawarte w nim pierwsza klasa. Niczym za najlepszych czasów Tomb Raidera czy Soul Reavera. Jednak najwiêkszym atutem tej gry jest dwójka g³ównych bohaterów Ico i Yorda. Wiê¼ jak miêdzy nimi siê tworzy, a raczej miêdzy graczem a Yord± jest czym¶ niezwyk³ym. Na pocz±tku niepewno¶æ, ale jednak jeste¶my sobie potrzebni wzajemnie. Pó¼niej przyja¼ñ, a nastêpnie kiedy zaczyna nam na Yordzie naprawdê zale¿eæ - mi³o¶æ. Za ka¿dym razem kiedy jej pomagamy przeskoczyæ przepa¶æ, kiedy w ostatniej chwili wyci±gamy j± z ³apsk Cieni, kiedy prawie spadamy w przepa¶æ a Yorda krzyczy "ach" to uczucie staje siê silniejsze :-). Dobrze wiedzieli o tym twórcy i w kluczowym momencie - kiedy rozstêpuje siê most zamkowy - po cutscence - kiedy Yorda zostaje po jednej stronie mostu, a Ico po drugiej - daj± nam kontrolê nad poczynaniami Ico. Za³o¿ê siê, ¿e wiêkszo¶æ graczy mimo beznadziejno¶ci sytuacji zachowa³a siê tak jak ja - rozpaczliwy skok przez most w kierunku Yordy (ale przecie¿ mo¿emy i¶æ w prawo i to olaæ - co spowoduje, ¿e nie bêdziemy jednak znaæ historii w 100%). Dobra co ja tam bêde marudzi³, najlepsza gra jak dla mnie na ps2 w jak± do tej pory gra³em. Ogólnie - jedna z najlepszych gier w jakie gra³em w swoim 30 letnim ¿yciu. 10!/10. Mo¿na spokojnie stawiaæ na pó³ce obok takich klasyków jak Another World. Piêkna, niesamowita historia. Shadow of Colossus czeka na mnie zafoliowany :-), ale poczeka, ze 3 miesi±ce co najmniej. Na razie skoñcze sobie Ico po raz drugi i zabiorê siê za mniej emocjonalne tytu³y. Mam nadziejê, ¿e SoC mnie nie zawiedzie.
Pozdrawiam wszystkich mi³o¶ników tej jak¿e wspania³ej gry Ico.
Autor: adamst85
Lepiej bym tego nie napisa³.
ICO mo¿na dostaæ w Gekonie
Kurde ten Gekon to ciekawy sklep. Maj± tam gry i sprzety, ktore juz trudno dostac np. ICO.
Dzi¶ skoñczy³em ICO (wiem trochê pó¼no :P ). Naprawdê niesamowita gra, a¿ dziw bierze, ¿e tytu³ ten tak s³abo siê sprzeda³. Klimat i grywalno¶æ s± na najwy¿szym poziomie. Nie pozostaje nic innego jak zakupiæ jak najszybciej Shadow of the Colossus i wci±gn±æ siê w magiê tytu³u tych samych twórców.
A dzi¶ ja skoñczy³em ICO (grê kupi³em w styczniu :) ). Teraz zaczynam przechodziæ z t³umaczeniem. Nie wiem, czy tak s³abo siê sprzeda³a, bo by³a jeszcze druga seria. Nie ulega w±tpliwo¶ci jednak, ¿e gra zas³uguje na olbrzymi sukces kasowy. ICO jest dopracowane w ka¿dym calu. Naprawdê podziwiam jej twórców. Dla mnie jest to najlepsza gra po 2000 roku.
Gra sprzedala sie slabo, ale po hypie na SotC zrobili reedycje i mysle ze wtedy sprzedaz byla juz sensowniejsza.
Ja na razie mam oko³o 1h 50 min. na liczniku i gra ma tak przybijaj±c± atmosferê, ¿e a¿ nie chce mi siê do niej wracaæ - mimo, ¿e jestem szalenie ciekaw, co dalej. Szczególnie przygnêbiaj±ca jest scena pojawiaj±ca siê, kiedy demony porw± Yordê - wszystko robi siê w mgnieniu oka czarne. Pora¿aj±cy efekt i jeden z czynników sprawiaj±cych, ¿e naprawde dbamy o ten wirtualny byt...
ICO w moim prywatnym wszech rankingu zaraz obok Zeldy OoT jest z jednych najwiêkszych pere³ek w jakie by³o dane mi w ¿yciu zagraæ, licz±c w tym i bior±c pod uwagê parê wiosenek na swoim karku :)
Ta gra jest piêkna, a szczególnie zatka³o mnie to, jak bardzo mo¿na siê z¿yæ z cyfrow± postaci±, do tego prawie nieodzywajaca siê... czasami, kiedy wiem, ¿e jest bezpiecznie, trzymam Yordê za rêkê i sobie powoli idê ,zamiast biec - bo podczas biegu widze, ¿e nie jest ona w tym dobra - potyka siê i robi strasznie wielkie kroki. Do tego pomagam jej wej¶æ nawet na najmniejsze wzniesienia... niesamowite!
W³a¶nie zdoby³em mieczyk - ile tak circa about do koñca gry zosta³o (mam 3h na liczniorze)?
Tak ¿eby nie sk³amaæ i jak pamiêci± siêgam ;)( w koñcu to 6 lat albo i wiecej) :) to ok. 10-12 godzinek z tego co pamiêtam...ale warto !... tylko tyle powiem...
Mi zajê³o to ponad 7h, a z raz siê porz±dnie zaci±³em. Jak przesadnie bêdziesz liza³ ¶ciany, to nawet i 10h.
Dzisiaj skoñczy³em to... dzie³o, bo tylko tak mo¿na nazwaæ ICO. Koñcówka praktycznie wyciska³a mi ³zy z oczu, ju¿ mysla³em, ¿e
Spoiler Ico umar³, bo trochê tak wygl±da³o, jeszcze to odp³yniêcie na ³ódce i ¶wiat³o z nieba przypomnia³y mi mit o Valhalli
Ja czêsto, kiedy wiedzia³em, ¿e nic nam nie grozi, zamiast biec spokojnie prowadzi³em ksiê¿niczkê za rêkê - po prostu nie mog³em patrzeæ, jak robi te nieporadne kroki podczas biegu...
Magiczne uczucie, c'nie? :^^:
Nie gra³em ani w ICO ani w SOTC, czy przej¶cie ICo pozwoli mi lepiej zrozumieæ fabu³ê Kolosów?
Zdecydowanie tak - zobaczysz ró¿ne podobieñstwa, szczególnie koñcówka mo¿e nabraæ do dla ciebie zupe³nie innego znaczenia zaleznie od tego, czy znasz ICO, czy te¿ nie.
Kradziej -> mi³o, ¿e takie wra¿enie zrobi³a na Tobie ta wspania³a gra :mrgreen:
potem, kiedy jeszcze siê okaza³o, ¿e...
Spoiler to zale¿y ju¿ od interpretacji w sumie. Sam im wiêcej razy tê scenê widzia³em, tym bardziej mia³em wra¿enie, ¿e Yordy tam tak naprawdê nie ma :(
Kyo - a no trudno, ¿eby nie zrobi³a, koro jest taka wspania³a :)
A ja w³a¶nie widzia³em tê scenê tylko raz, jak kupie PS2 wlasne to zdecydowanie przejde gre ponownie, ale s±dze ¿e...
Spoiler Mo¿esz mieæ racje - to mog³y byæ tylko, powiedzmy, marzenia umieraj±cego Ico, mo¿liwe, ¿e jego imaginacje po dostaniu siê na pla¿ê. Mo¿liwe te¿, ¿e to w³asnie ten Raj, o którym wspomina³em - ale nie kraina wojowników, Valhalla, tylko "zwyk³e" Niebo dla ka¿dego
Zawsze siê zastanawia³em nad kupnem tej gry - jako gracze, powiedzcie mi, czy warto zaliczyæ tê grê nawet teraz?
J± zawsze warto - ale nie "zaliczyæ", bo to stwierdzenie w jej przypadku obra¼liwe - tylko "prze¿yæ"
[/fan]
Tak :)
Zatem epopeja na miarê "The Legend of Zelda: Ocarina of time"?
Epopeja mo¿e nie, bo jeno ~7 godzin zabawy, ale piêkna, g³êboka opowie¶æ warta ka¿dej ceny - jak najbardziej TAK.
ICO to jedna z tych gier, w których fabu³y nie u¶wiadczy³em :lol: A nawet je¿eli co¶ tam by³o, szybko to wy³±czy³em i zabiera³em siê za ¶miganie po lochach.
I w³a¶nie jeste¶ przyk³adem tych, którzy uwa¿aj±, ¿e fabu³a to tylko wielkie spiski itp. :/
Zawsze siê zastanawia³em nad kupnem tej gry - jako gracze, powiedzcie mi, czy warto zaliczyæ tê grê nawet teraz?
Jak Ciê do bólu nie razi past-genowa grafa, to jak najbardziej. Z drugiej strony ICO ma tak wybitny art design, ¿e nawet nie zwraca siê uwagi na technikalia :P (które jak na swoje czasy by³y ¶wietne).
A, i pamiêtaj by sprawdziæ te¿ Shadow of the Colossus ;)
Tylko pamietaj, ¿e mo¿na siê bujaæ na linie trzymaj±c ( ) :/
Nemesis - mo¿e bardziej trze¼wo - warto zagraæ choæby ze wzglêdu na artystyczne i architektoniczne piêkno gry. Tej podró¿y po zamku nie zapomnisz nigdy ;)
Shame on me, ale dopiero co zmobilizowa³em siê i przeszed³em ICO (dziêki Paw³owi_K ;)) - gra zacna, owszem, wspania³a opowie¶æ, jednak nieprêdko do niej wrócê - po prostu albo mnie tak nie poruszy³a, albo rozmiary zamku i my¶l o ponownym przemierzeniu tych "ch³odnych" i pustych korytarzy na razie mnie nie przyci±ga :P. Ale owszem, ¶wietny tytu³, teraz wracam do kolosów ^^,.
czy jest tu jaka¶ dobra dusza, która by³a by sk³onna odsprzedaæ mi t± grê za rozs±dn± cenê?
Podejrzewam, ¿e o to raczej ciê¿ko ;) Ico nale¿y do takich gier, które albo z miejsca po przej¶ciu siê odsprzedaje, albo postawia na pó³eczce, gdzie ju¿ bêdzie sta³a. Ja wiem jedno, nawet je¶li gra³em w Ico ostatnio ponad dwa latka temu, to zostawiê j±. Nawet jak ju¿ nie zagram :P